En liten krullhårig och vetgirig kille som växte upp i södra Stockholm. Som liten uppfattades han alltid som glad och energisk, där bollsporter och kompisar var en viktig del av livet.
Denna lilla krullhåriga glädjespridaren utvecklades till en driven och innovativ entreprenör, alltid inspirerad och nyfiken på andra människor och deras resor. Hans namn är Farid Lalami. Farid har ett stort intresse för problemlösning och utmaningar. Genom att följa och studera människor och deras idéer, kombinerat med en drivkraft att lära sig nya saker och driva förändring, har han lyckats kombinera sina visioner om att bygga lönsamma bolag och göra världen till en bättre plats, nu och för framtida generationer. Passionen blev ännu starkare när Farid Lalami blev pappa till två underbara barn som enligt honom alltid utmanar och utvecklar honom som person och ledare. Att sträva efter en hållbar balans mellan fritid och arbete blev då också en viktig grundvärdering, en ständigt pågående process som han dagligen har i åtanke. På fritiden gillar Farid att reda ut nya ideér, motionera och resa. Varmt eller kallt klimat, på land eller tills havs, det spelar ingen roll – han trivs bra överallt.
För att göra världen till en bättre plats så måste man alltid utgå och starta från sig själv, anser Farid Lalami. Det är något han alltid har med sig när han bygger bolag. Universum är inte statiskt, det utvecklas och expanderar likaså de bolag Farid är involverad i. Förutom affärsutveckling så brinner Farid för ledarskap och utveckling. Han älskar att få stjärnor i hans liv att lysa ännu starkare. Han är en sann optimist som alltid tror att problem går att lösa med rätt kompetens och vilja. Utöver affärsutveckling och ledarskap har Farid lång erfarenhet och bred kompetens inom försäljning, teknik, tillväxtstrategier, integritet och säkerhet. Lagom till sin akademiska examen i företagsekonomi drev Farid redan tre bolag, som en sann entreprenör och visionär. Han grundade sitt första bolag, ett mediabolag, redan 1994. Under sin karriär har han lämnat fotspår inom flera olika branscher, lokalt som internationellt. Hans största fokus har varit lönsamhet, försäljningsstrategi och produktutveckling. Parallellt med att driva bolag har han arbetat inom styrelser, haft positioner som VD, försäljningschef, affärsutvecklare, produktutvecklare, projektledare, chefredaktör och säljare. Resan är minst lika viktig som målet, om inte viktigare, enligt Farid.